23 Haziran 2013 Pazar

Hayırlı Uğurlu Olsun...

Evet, yeni blogumun ilk yazısını yazmaktayım. Heyecan var mı? Hayır, yok :). Öyle üstün sayılabilecek bir blog sayfası özelliği taşımayacağını şimdiden söylemeliyim. Mesela; genel olarak Eric Clapton’dan bahsederim, veya ne bileyim günlük hayattaki bana ters gelen şeylerden, bazen Orduspor’dan, bazen ise ordan burdan… Şunu da ekleyeyim; imlaya o kadar da dikkat etmeyecem... 

            Ee madem Eric Clapton dedik, hadi onun bir şarkısını size tanıtarak yayın hayatıma başlayayım…

Benim En’lerim arasında bulunan bir şarkı, “Layla”. Olayın derinine inmek istemiyorum. Özetle; Eric abimizin Pattie Boyd yengemize yazdığı olağan üstü şarkıdır. Eric, bu güzelim kıza vurulduğunda Pattie, Beatles’ın üyelerinden George Harrison’ın eşiydi, ama bu yasak ilişki Eric Clapton’ın tüm hayat hikayesinin ince bir özetiydi. İlerleyen zamanlarda size bunlardan da bahsedicem.

Şarkıya dönecek olursak; Eric Clapton şarkının sözlerini, içine düştüğü aşkı Leyla ile Mecnun efsanesine benzeterek, o hikayeden esinlenerek yazmıştır.
Sözleri ise şöyledir;

Tek başına kaldığında ne yapacaksın, Kimse seninle birlikte değilken?
Çok uzun zamandan beri kaçıyorsun ve saklanıyorsun.
Biliyorsun bu senin aptal gururun.
Seni teselli etmeye çalıştım, o eski adamın seni üzdüğünde.
Aptal gibi, sana aşık oldum, tüm hayatımı alt üst ettin.
En doğru kararı verelim, ben sonunda çıldırmadan önce.
Ne olur hiç bir zaman bir yol bulamayacağız deme
Ve tüm aşkımın boş, faydasız olduğunu söyleme bana
Leyla, beni dize getirdin,
Leyla, yalvarıyorum sevgilim lütfen,
Leyla, sevgilim şu endişelerimi dindirmeyecek misin?

            Sözleri, müziği, melodisi, söyleyeni, ve tabii ki “dinleyenleri” ile müthiş, ve bana göre efsaneler efsanesi bir şarkı ! iki versiyonunu birlikte servis edicem size.. Zevkini çıkarın…






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder