10 Temmuz 2013 Çarşamba

"Telafi"



Maalesef bazı şeylerin ne geri dönüşü vardır ne de telafisi. Aslında her şey bizim elimizde. Kaybettiklerimiz uzaktayken geçirdiğimiz zamanı telafi edemeyiz.

Yani eğer şu an burada değilse, şu an’a çektirdiğimiz eziyetin diyetini nasıl öderiz? Kesinlikle bu imkânsızdır. Eğer var ise bir telafisi o da şudur ki; kısa süreli hafızamıza bol miktarda selenyum hormonu salgılamak. Selenyum hormonu bu şekilde işlemiyor tabi ki ben de biliyorum. Demek istediğim; anı yaşamaya ve o andan mutluluk duymaya kendimizi zorlarız. Fakat geçmiş, ellerindeki ve dişlerindeki bedenimize ait kan ve et parçalarıyla, sanki şizofren biriymişiz ve o bizim en azılı dostumuzmuş gibi yanımızda dolaşıyor olacak. Her yüzümüzün güldüğünde, “Evet, güzel hissediyorum fakat bitebilir, tıpkı bir önceki seferde olduğu gibi.” demekten kendimizi alamıyor olacağız.

Şimdi tam da şu an itibariyle sorgulamamız gereken şey; ikinci bir şans olmalı mıdır? Bu konuda derin fikirlerim var fakat sizinle bunu şimdilik paylaşamayacağım. Kendimize soralım. O hayali dostumuzu aklımızdan atabilecek miyiz? Bu her iki taraf için de geçerli. Bence imkansız diye bir şey yoktur. Belki onu hayatımızdan çıkaramayız ama göz ardı edebiliriz. “A beautiful mind” filmini izleyenler ne demek istediğimi bilirler. Ve belki tüm bunlar hayatımızda bir ders olarak yaşamaya devam edebilir.

Son eklemek istediğim şey, herhangi birisini, herhangi bir şeyi, veya siz oraya ne koyarsanız artık; onu ertelemek dünyanın dönmesine ve zamanınızın sona ermesine engel olmayacaktır. Sadece siz bu zamanı iyi hissederek geçirebilmek olasılığınızı ertelemiş olacaksınız. Hadi, artık ruhlarımızı Özgür bırakalım ve en Gözde varlıklarımızdan kendimizi mahrum bırakmayalım. Çünkü zaman hızla akıp gidiyor…

Bugün size tanıtacağım şarkı da; “Eric Clapton -  Old Love”. Şarkının yazılış hikayesi de aynen şöyledir.
"Journeyman" albümü için stüdyoya giren Eric ağabeymiz herkesin öğle yemeğine gittiği bir esnada Cray ile birlikte stüdyoda takılmaktadır. Cray  birden notalara basar ve bu efsane şarkının ilk akorlarını çalmaya başlar.. Clapton abi buna bayılır ve hemen üzerinde çalışmaya başlarlar. Hızını alamayan abimiz hemen sözlerini de oracıkta yazıverir. O sıralar hayatının aşkı olan Pattie Boyd’dan yeni ayrıldığı için tam da efkâr ve ilhamın hat safhada olduğu zamanlardadır. Ekip stüdyoya girdiğinde şarkı hazır bulunmaktadır... Tek yaptıkları Rec tuşuna basmak olmuştur. Ve bence şarkının en güzel olaylarından bir tanesi de Clapton’ın “Robert ile beraber yaptık, her şeyini paylaştık, ama bir tek vokali paylaşmak istemedim.” demesidir.

Şarkının sözleri;

Bedenini hissedebiliyorum
Yatakta yatarken
Çok fazla karmaşıklık var
Aklımda gelip giden

Ve beni sinirlendiriyor
Alevin hala yandığını bilmek
Neden üstesinden gelemiyorum?
Ne zaman öğreneceğim?

Eski aşkım, beni rahat bırak
Eski aşkım, evine git

Yüzünü görebiliyorum
Ama gerçek olmadığını biliyorum
Bu bir yanılma
Eskiden hissetiklerim yüzünden

Ve beni sinirlendiriyor
Alevin daima yanacağını bilmek
Asla üstesinden gelemem
Biliyorum artık asla öğrenemem

Eski aşkım, beni rahat bırak
Eski aşkım, evine git


Şarkının Videosu "Eric Clapton - Old Love"
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder